"orginalne" felgi do samochodu

"orginalne" felgi do samochodu

 
orginalne felgi

Bezpieczeństwo a felgi??

 

Po ostatnich wydarzeniach związanych z zatrzymaniem przez policję chińskich podrobionych felg pewnie każdy zadaje sobie pytanie - kupić felgi tanie ale bez pewności co do ich pochodzenia wytrzymałości czy dopłacić i kupić felgi oryginalne z atestami, bezpieczne oraz na gwarancji?. Jeśli decydujemy się na zakup felg aluminiowych powinniśmy na pierwszym planie stawiać bezpieczeństwo użytkowania felgi pamiętajmy że tak naprawdę nasz samochód na drodze stanowi całość bez dobrej felgi opona nawet za największe pieniądze nic nam nie pomoże podczas stresowej sytuacji nie mówiąc o komforcie podróżowania. Felgi również jak opona mogą ulec uszkodzeniu mechanicznemu np. pęknąć lub wygiąć się podczas jazdy, co może skończyć się tragicznie nie tylko dla nas ale innych uczestników ruchu. Zawsze musimy mieć świadomość tego iż aby opona dobrze spełniała swoje zadanie nie wystarczy odpowiedni poziom bieżnika tylko przede wszystkim dobrze wyważona i prosta felga. Akcja policji która miała miejsce na Suwalszczyźnie gdzie skonfiskowano 1200 sztuk felg pokazuje ze my (Polacy) dopiero uczymy się co oznacza dobre koło dla samochodu.

Kupując kilkakrotnie tańsze chińskie felgi pamiętajmy że akcja policji miała na celu nie tyle ukarać osoby zajmujące się nie legalną dystrybucją towaru podrobionego lecz uchronić nas przez konsekwencjami zakupu takiej felgi. Chcąc uzyskać odpowiedź na pytanie dlaczego mimo wszystko kupujemy tanie felgi musimy zwrócić uwagę nie tyle na zamierzony zakup co na zakup gdzie klient jest nieświadomy tego ze felgi producentów aut ale i te marek znanych i cenionych jak Dotz, Eenzo, Dezent, Aez poddawane są niezliczonym próbom wytrzymałościowym, które mają na celu sprawdzić ich niezawodność oraz bezpieczeństwo. Przykładem jednego z licznych sprawdzianów jest test techniczny naprężeń własnych.

Test ten przebiega w następujący sposób felga walcowana jest przy pomocy nie spotykanego w rzeczywistości ogromnego obciążenia którymi sterują maszyny skonstruowane specjalnie do tego celu. Podczas badana ustalana jest analiza zniekształceń oraz zmian w feldze które widoczne są na ekranie za pomocą kolorów. Obszar zamazany kolorem czerwonym to ten który poddawany jest największemu obciążeniu, a kolorem zielonym oznaczony został punkt wolny od przeciążeń. Co za tym się dzieje gdy felga ma za dużo koloru czerwonego? a wiec jest ona prostą drogą nie dopuszczana do produkcji lub poddawana jest modyfikacją zwiększającym jej wytrzymałość . No dobrze ale jakie punkty możemy uznać za najbardziej krytyczne dla felgi gdzie przy podróbkach felga łatwo może rozwalić się na kawałki?. Odpowiedzi na to pytanie należy szukać w ramionach felgi to one odpowiedzialne są za jej wytrzymałość. Dlatego też gdy ramiona świecą się czerwonym kolorem na monitorze komputera zmieniany jest kształt felgi. Czy gdy ramiona świecą się na zielono felga gotowa jest już do produkcji ?. Oczywiści że nie to było by za proste felga przechodzi kolejne testy ale o nich innym razem. Najważniejsze jest to ze felga po tylu sprawdzianach gotowa jest do użytku i gwarantuje BEZPIECZEŃSTWO użytkowania a świadczy o tym uzyskany certyfikat. I tutaj pojawia się zagwostka, pewnie wielu z was spyta no dobrze ale jeśli posiada certyfikat to czemu ja go dostane lub dlaczego go nie otrzymałem?. No wiedz naszym obowiązkiem jako klienta jest zapytać o certyfikat felgi. Jeśli felga jest dobrym jakościowo oryginalnym produktem certyfikat bez problemu znaleźć możemy na stronie internetowej i wydrukować aby mieć czarno na białym iż felga jest autentyczna i bezpieczna. Kupując felgi podrabiane oczywiście tego typu certyfikatu nie otrzymamy ani też nie wydrukujemy ze strony gdyż nie będziemy posiadać potrzebnych numerów felgi oraz innych potrzebnych danych aby taki certyfikat odnaleźć. Jeśli kupiliście felgi i zorientowaliście się teraz iż są podrabiane i nie spełniają kryteriów to macie dwa wyjścia. Pierwszym z nich jest narażanie się na konsekwencje jazdy na tego typu wynalazkach bo niemożna tego nazwać ,,felgą”. Drugim zdecydowanie polecanym jest wymiana felgi na bezpieczne i cieszenie oczu ich pięknem bez obawy o życie. Co ważne koła podrabiane szybko zaczną tracić na swoim wyglądzie ponieważ nie przechodzą badan na działanie soli drogowej, czynników atmosferycznych oraz nie sprawdzana jest ich szczelność promieniami Roentgena. Felgi firm wiodących zamaczane są w roztworze z soli drogowej aby sprawdzić czy nie stracą na swoim wyglądzie nawet w zimowych warunkach. No dobrze ale jakie certyfikaty powinniśmy otrzymać? Wiedz dwa podstawowe to TUV lub PIMOT jeśli posiadamy któryś z nich to możemy być pewni solidnego produktu. Musimy uświadomić sobie iż felgi są dla auta czymś w rodzaju butów dla człowieka i musimy dbać o to aby nasze nogi to dzież koła były zarówno piękne i długo cieszyły wzrok jak również bezpieczne. Bo co za sens mieć dobre podeszwy (opony) gdy but jest obdarty i rozklejony.