Wielki sukces – Dunlop w Mistrzostwach Świata

Wielki sukces – Dunlop w Mistrzostwach Świata

 

Wielki meksykański sukces – Dunlop to powtórzył!

Pierwsze i drugie miejsce dla drużyny Dunlopa, nie było łatwo!

Rolę zwycięzcy w Mistrzostwach Świata FIM w Motorcrossie 2014 w Meksyku zaklepał sobie nikt inny jak Gautier Paulin, który tuż za sobą zostawił nie mniej utalentowanego Maxa Nagl. To z kolei pozwoliło w następnej rywalizacji zajęcie dwóch pierwszych miejsc przez Dunlop. W ostatnim okrążeniu drugiego biegu cała stawka uderzała już o pierwszeństwo na podium, gdyż dwoje zawodników miało wcześniej w swoich statystykach po jednej wygranej.

Meksyk_Paulin

Meksyk_Paulin

Kto zdominował na starcie wyścig? Ekipa Team HRC wiedziała kogo wystawia – był to właśnie nasz drugi, po debiucie w Brazylii Max Nagl. Udało mu się na początku zdobyć przewagę czasową rzędu 2 sekund szybszą od pozostałych zawodników. Wszystko to podczas jazdy na swoim zaufanym CRF450RW. Jednak nicnie trwa wiecznie! Prorokowany Strijbos mocno się zmotywował bo wkrótce oboje zaczęli jechać niemal łeb w łeb. Było agresywnie, lecz to w końcu w przewadze 1,2 sekundy Nagl przekroczył linię mety. W tym czasie Paulin z Monster Energy Team Kawasaki zajął czwarte miejsce, podczas gdy na siódmym został jego zespołowy kolega - Frossard.

Meksyk_Frossard

Meksyk_Frossard

W dziesiątym z osiemnastu okrążeń Paulkin wyprzedził Nagla tu po tym jak po raz kolejny przejął prowadzenie w drugim wyścigu. Wtedy spadł niżej, czwarte miejsce, jednak nie chciał się pogodzić z utratą pozycji niezbędnej do ogólnej klasyfikacji. Niestety jego starania nie wyniosły go do zamierzonego celu, musiał pogodzić się z remisem na punkty z Paulinem – zwycięzcą zawdzięczającym sobie przewagę w drugim moto. Frossard ukończył drugi bieg na ósmym miejscu i był również ósmy w klasyfikacji ogólnej, zmagając się z urazem kostki i problemami żołądkowymi.

Dunlop_Meksyk_2014_podium

Dunlop_Meksyk_2014_podium

Ostatni wyścig potwierdza piątą pozycję w MXGP 2014 Pana Stevena Frossarda. Na szóstej pozycji pojawił się Max Nagl, Gautier Paulin na ósmej, a Evgeny Bobryshev
na czternastej. Wskutek nieprzyjemnych kontuzji Nagl, Paulin i Bobryshev nie podjęli wyzwania w piątej i ósmej rundzie z siedemnastu.

 

„To było wspaniałe zakończenie sezonu MXGP. Wielka szkoda, że Steven nie czuł się najlepiej, bo też miał szansę na miejsce w pierwszej szóstce, a nawet na podium. Dwóch naszych zawodników walczących o zwycięstwo w ostatnich okrążeniach – to było fantastyczne widowisko. Opony sprawdziły się znakomicie. Zawodnicy lubią ich wszechstronność, która jest istotną zaletą w serii o tak zróżnicowanych torach i szybko zmieniających się warunkach. Teraz przygotowujemy się do serii Motocross of Nations i kolejnych zwycięstw w sezonie 2015”
– powiedział Eddy Seel, koordynator udziału Dunlopa w wyścigach motocrossowych.

Dunlop w MXGP 2014 w liczbach

  • 7 zawodników (10%)

  • 3 ogólne zwycięstwa (17%)

  • 9 miejsc na podium (17%)

  • 10 zwycięstw w biegach (29%)

  • 57 razy w pierwszej szóstce (28%) 

Klasyfikacja MXGP Grand Prix Meksyku

  1. Gautier Paulin, Monster Kawasaki Racing Team

  2. Max Nagl, Honda Racing

  3. Antonio Cairoli, KTM

  4. Kevin Strijbos, Suzuki

  5. Jeremy van Horebeek, Yamaha

  6. Tommy Searle, Kawasaki

  7. Davide Guarneri, TM

  8. Steven Frossard, Monster Kawasaki Racing Team

  9. Rui Goncalves, Yamaha

  10. Matiss Karro, KTM

Klasyfikacja w Mistrzostwach MXGP

  1. Antonio Cairoli, KTM 747

  2. Jeremy Van Horebeek, Yamaha 628

  3. Kevin Strijbos, Suzuki 572

  4. Clement Desalle, Suzuki 484

  5. Steven Frossard, Monster Kawasaki Racing Team 419

  6. Max Nagl, Honda Racing 400

  7. Shaun Simpson, KTM 397

  8. Gautier Paulin, Monster Kawasaki Racing Team 358

  9. Davide Guarneri, TM 297

  10. David Philippaerts, Yamaha 275

  11. Evgeny Bobryshev, Honda Racing 184

Dunlop jest jednym z wiodących światowych producentów opon klasy high i ultra high performance, z imponującą historią sukcesów i rekordów w sportach motorowych. Dunlop jest partnerem technicznym Suzuki Endurance Race Team, Honda TT Legends, firm Kawasaki
i Honda oraz wyłącznym dostawcą opon do wyścigów Moto2 i Moto3.

Bogate doświadczenie Dunlopa w dziedzinie sportów motorowych pozwala na rozwój innowacyjnych technologii wykorzystywanych w produkcji opon do codziennej jazdy.

Dunlop w Meksyku_2014

Dunlop w Meksyku_2014

Na oponach Dunlop jechał zwycięzca pierwszych mistrzostwach motocykli klasy 500cc
w 1949 r. Opony Dunlop dominowały w tej serii zmagań w kolejnych dziesięcioleciach.
W 1991 r. motocykl wyposażony w ogumienie Dunlop zdobył pierwszy z trzech kolejnych tytułów w wyścigach World Superbikes, a w 2008 r. Marco Simoncelli sięgnął
po 200. mistrzostwo dla Dunlopa w klasie 250cc. W tej serii GP Dunlop ma na koncie
17 Mistrzostw Świata. W 2010 r. Dunlop został wyłącznym dostawcą opon dla Moto2 oraz Moto3.

Zespoły i zawodnicy Dunlopa dominują w wyścigach endurance – od 2002 r. zdobyli dziewięć
z jedenastu Mistrzostw Świata w tej kategorii. Dunlop zdobywał tytuły we wszystkich ważniejszych wyścigach – od Mistrzostw Świata GP, poprzez wyścig TT na Wyspie Man, World Superbike, Supersport i World Endurance. Podobne sukcesy odnosi w motocrossie
i innych mistrzostwach off-road.

Najnowsze opony drogowe Dunlopa są montowane jako standardowe wyposażenie
na motocyklach wiodących producentów, takich jak Honda, Kawasaki, KTM i Suzuki.